مرغ پخته


  1. پیاز داغ میگیریم گردو را خرد میکنیم به اندازه دونه های کشمش. بعد گردو و کشمش و زرشک را میشوریم میریزیم تو صافی آبش بره. بعد با پیاز داغ تفت می دهیم نمک و فلفل هم میزنیم. رب انار را اضافه میکنیم همه ی مواد را باهم مخلوط میکنیم در حد 2 دقیقه شعله گاز را کم می می‌کنیم تا رب انار به خورد مواد برود.

     
     
  2. تو همین فاصله دور گردن مرغ را با نخ میدوزیم. گاز را خاموش میکنیم. مواد را داخل شکم مرغ میریزیم. وبا نخ شکم مرغ را میدوزیم

     
     
  3. یه هویج را 4 قسمت میکنیم ته قابلمه میگذاریم مرغ را روی هویجها میگذاریم تا به ته قابلمه نچسبد. یه پیاز کوچیک 4 قسمت میکنیم واطراف مرغ میذاریم کمی هم زرد چوبه میریزیم و 3 لیوان اب میریزیم و کمی نمک. روی شعله کم میگذاریم تا بپزد. ودر اخر که مرغ پخت میگذاریم توی فر وگریلش (سرخش) میکنیم. و با برنج سرو میکنیم.

     
     
پوست مرغ رو بگیرید, داخل شکمش رو خالی کنید و تمیز بشویید. نمک و فلفل و پودر خردل و زعفران رو با روغن مخلوط کنید و دور مرغ و داخل شکم مرغ رو با این مواد مزه دار کنید. برای ۱ ساعت اجازه بدید تا طرز تهیه مرغ حمص با سبزیجات مزه دار بشه.
۲
آلوها رو خیس کنید و بشویید, زرشک رو خیس کنید و بعد از ۵ دقیقه آبکش کنید.
۳
پیاز و سیر رو با هم تفت بدید, وقتی خوب سرخ شدند, سبزی رو اضافه کنید و تفت بدید, حالا آلوها و زرشک و گردو, دانه انار و رب انار رو اضافه کنید و اجازه بدید تا آب مواد کشیده بشه و خوب تفت بخورند. نمک و فلفل و ادویه و زردچوبه اضافه کنید و حرارت رو خاموش کنید.
۴
مرغ رو روی سطح کار بذارید, جوری که ساق مرغ رو به بالا باشه. داخل شکم مرغ رو با این مواد پر کنید. قسمت زیر شکم رو با خلال دندان فیکس کنید که باز نشه و پاهای مرغ رو هم با نخ نسوز ببندید تا موقع پخت باز نشه!
۵
فویل آلومینیم رو چرب کنید, مرغ شکم پر رو روی اون بذارید و خوب ببندید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ سانتی گراد به مدت ۲ ساعت بذارید بپزه.
۶
توی این مدت ۲ تا ۳ بار, مرغ رو از فر در بیارید و روی اون مخلوط کره آب شده و زعفران بمالید و دوباره فویل رو ببندید و توی فر بذارید.
۷
بعد از ۲ ساعت, فویل رو باز کنید و گریل رو روشن کنید و دوباره در فر بذارید تا مرغ برشته بشه!
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.