اشپزی

آشپزی کردن ساده است ولی حرفه‌ای بودن در هیچ حوزه‌ای حتی آشپزی خیلی ساده نیست. همیشه باید بیشتر و بیشتر یاد گرفت. برای یاد گرفتن لازم نیست حتما کلاس آشپزی بروید. کافی است از اطلاعات و تجربه آشپز‌های حرفه‌ای استفاده کنید. در ادامه برخی ترفد‌های مهم در آشپزی را به شما می‌گوییم که باعث می‌شود حرفه‌ای تر باشید،  در آشپز خانه هاتون سالم‌تر آشپزی کنید  و از لحظه‌های حضورتان در آشپزخانه بیشتر استفاده کنید.بدنسازی بر ساخت عضلات از طریق وزنه زدن و تغذیه صحیح تمرکز دارد. حتی اگر شما برای تفریح ورزش می کنید و یا نه برای مسابقات بدنسازی می کنید ، بهتر است بدانید که بدن سازی یک سبک زندگی و لایف استایل است و شامل هر زمانی می شود که شما در باشگاه و یا در بیرون از آن می گذرانید. برای اینکه بهترین نتیجه را از ورزشی که انجام می دهید دریافت کنید باید روی رژیم جدول غذایی هفتگی تان تمرکز نمایید زیرا خوردن غذاهای اشتباه ممکن است به اهداف بدنسازی شما آسیب وارد کند.

بنابراین شما همیشه باید بدانید که از چه خوراکی هایی باید اجتناب کنید و چه خوراکی هایی برای ساخت عضلات تان و کاستن چربی هایتان مناسب است. در این مقاله از هفت گنج با ما باشید تا توضیح دهیم که چه چیزی بخورید و از خوردن چه چیزهایی اجتناب نمایید و همچنین یک منوی هفتگی بصورت مثالی به شما ارائه خواهیم داد.غذا‌های ایرانی جزو غذا‌هایی محسوب می‌شود که اکثر افراد در هر کجای این کره خاکی تمایل دارند تا حتی یک بار هم که شده یکی از آن‌ها را تست کند و مزه اش را بچشند؛ البته از حق نگذریم که این غذا‌های سنتی خوشمزه در هر نقطه از ایران طعم و مزه خاص خودش را به یدک می‌کشد و شما نمی‌توانید مزه‌ای تکراری در آن‌ها پیدا کنید.

سر آشپز بودن خیلی کیف داره سر آشپز ها آدم های فوق العاده هنرمند و با دقتی هستند 

چند روز پیش ۲۱۲ مورد از غذاهای جدید را به شما معرفی کردیم و حالا نوبت به ۲۱۲ غذای دیگر رسیده است، پس پیشنهاد می‌کنیم با باشگاه خبرنگاران جوان همراه باشید.

انواع لیمو

تنها یک عدد لیمو حاوی بیش از 100 درصد نیاز روزانه فرد به ویتامین C است و به افزایش سطح کلسترول خوب HDL و تقویت استخوان ها کمک می کند. فلاونوئیدهای مرکبات که در انواع لیمو یافت می شود، مانع از رشد سلول های سرطانی است و باعث می شوند که این میوه به صورت یک ضد التهاب عمل می کند.

بروکلی

یک ساقه متوسط بروکلی حاوی بیش از 100 درصد نیاز روزانه انسان به ویتامین k و تقریبا 200درصد دوز روزانه توصیه شده ویتامین سی است که هر دو این دو این ویتامین ها از مواد مغذی ضروری برای استخوان سازی محسوب می شوند. مصرف این مقدار بروکلی به دفع سرطان های متعدد نیز کمک می کند.

شکلات تلخ

پودر کاکائو غنی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدانی است که کلسترول بد را کاهش و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد.

سیب زمینی

یک سیب زمینی قرمز حاوی 66 میکروگرم فولات سازنده سلول است که میزان آن تقریبا به اندازه یک فنجان اسفناج یا کلم بروکلی است. یک سیب زمینی شیرین نیز تقریبا حاوی هشت برابر نیاز روزانه انسان به ویتامین A است که برای مبارزه با سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون منبع بزرگی از اسیدهای چرب امگا 3 است که با کاهش خطر ابتلا به افسردگی، بیماری قلبی و سرطان ارتباط دارد.

یک وعده سه انسی (85.04 گرم) سالمون حاوی تقریبا 50 درصد از دوز روزانه انسان به نیاسین است که از ابتلا به بیماری آلزایمر و کاهش حافظه پیشگیری می کند.


گردو

گردو در میان همه آجیل ها حاوی بیشترین میزان اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش کلسترول کمک می کند.

نشان داده شده است که امگا 3 باعث بهبود وضعیت روانی و مبارزه با سرطان می شود.

آووکادو

آووکادو مملو از چربی های سالم است و در یک مطالعه ثابت شده است که کلسترول را تا حدود 22 درصد کاهش می دهد.

یک عدد آووکادو بیش از 40 درصد نیاز روزانه انسان به فولات را تامین می کند که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.